Taas mennään – tervetuloa!

Hei, olen Vesa, markkinointiviestinnän kokenut moniosaaja ja sosiaalisen median virtuoosi. Vuosi 2013 on ollut monella tavoin poikkeuksellinen elämässäni. Koti-isänä päivät ovat täyttyneet nyt 1 vuoden ja 4 kuukauden ikäisen pikkuprinsessan kanssa elämää ihmetellen ja uutta oppien sekä tokaluokkalaisen isoveljen iltapäivätoiminnasta ja kotitalouden pyörittämisestä vastaten. Kokemus on ollut monella tavoin antoisa. On voinut keskittyä tärkeisiin asioihin elämässä, ja huomannut pystyvänsä kantamaan päivittäisen vastuun pienestä ihmisestä. Tehtävä on samalla ollut myös huomattavan haasteellinen.

Temperamenttisen pikkuneidin liikkuessa hitaammin ja nukkuessa useammat kuin yhdet päiväunet, meno oli vielä suhteellisen leppoisaa. Nyt vauhtia on tullut melkoisesti lisää, mikä laittaa suhteellisen pitkän pinnanikin toisinaan koetukselle. Yhteinen harrastuksemme on ollut kerätä kilometrejä juoksurattaisiin, minkä tuloksena elämäni toinen maraton kesällä Tukholmassa taittui noin vartin ensimmäistä nopeammin.

Tämän päätyöni ohella olen tähyillyt uusia haasteita ja mahdollisuuksia markkinoinnin ja viestinnän työmarkkinoilla. Vaikka verkko ja sosiaalinen media ovat mahdollistaneet tiiviin markkinoiden monitoroinnin ja verkostoitumisen, sitä oikeaa ei ole vielä löytynyt.

Olen pitkään puhunut erityisesti digitaalisen sisältömarkkinoinnin puolesta sekä brändin näkyväksi ja löydettäväksi tekemisestä verkossa. Jotta toimisin itse ohjeideni mukaan, päätin ottaa uudelleen käyttööni tämän yhden toimivimmista verkon sisältöviestintätyökaluista.

Edellisessä blogissani keskityin kohdennetusti digitaaliseen mediaan ja sen ilmiöihin. Nämä tulevat varmasti olemaan edelleen keskeisessä asemassa, mutta pyrin tällä kertaa ottamaan laajemman luupin markkinoinnin ja viestinnän uuteen maailmanjärjestykseen.

Digitaalisuus on muuttanut mediaa ja tapaamme olla yhteydessä ympäristöömme merkittävästi. Hyvän verkkoviestinnän ja -markkinoinnin painoarvo yrityksen kilpailutekijänä kasvaa vauhdilla. Toistaiseksi kuitenkin perinteinen mainosmedia ja offline saavat nekin huomattavan määrän kuluttajien huomiota osakseen. Toimialasta ja yrityksestä riippuen hyvä mainosmedia puoltaa edelleen paikkaansa markkinointimixissä. Tässäkin tapauksessa digitaalinen ja sosiaalinen media on paikka jatkaa markkinoinnin tarinaa.

Nyt kun talouden elpymisestä on saatu positiivisia signaaleja, on viimeistään oikea aika investoida markkinoinnin ja viestinnän osaamiseen. Pyrin julkaisemaan uutta säännöllisesti, ja olen luonnollisesti kiinnostunut keskustelemaan avoimista työmahdollisuuksista. Mukavaa maanantaita, kiitos kun seuraat!

Advertisements

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s