Autokaupalle kynsilakka on sisältömarkkinointia

ford3

Sosiaaliseen mediaan perustuvassa sisältömarkkinoinnissa kaiken avaimena on verkon toimintalogiikan ymmärtäminen, ja vanhoihin yksisuuntaisiin media- ja markkinointikäsityksiin kuuluvista ajatusmalleista luopuminen. Verkossa yrityksen on tavalla tai toisella ansaittava huomio ja yleisön kiinnostus. Keinot tähän riippuvat puolestaan tavoitteista sekä markkinoijan mielikuvituksesta.

Olisi ollut sangen mielenkiintoista olla kärpäsenä katossa Ford Retail UK:n johtoryhmässä, jossa markkinointi on raportoinut aloittavansa yhteistyön meikkibrändin kanssa, ja valmistavansa rajoitetun erän kynsilakkoja uuden Fiestan väreissä. Uskon, että on vaatinut taitoa vakuuttaa perinteisen autodiilerin ylin johtoporras siitä, miten tällä yhdistelmällä myydään autoja. Tiukasti vain lukuja ja suoria kontaktimääriä tuijottamalla olisi kampanja todennäköisesti lakaistu hullujen ideoiden laariin.

Aika selvää on, että kampanja on suunnattu naisille, ja naiset valitsevat auton värin perusteella. Selvää ja suoraviivaista, eikö? Ehkei ajatus sittenkään ollut tämä.

Sen sijaan Ford lähetti 3 Fiestan väristä kynsilakkaa sisältävät tuotepaketit saatteineen suosituille muoti- ja meikkibloggaajille. Bloggaajat testasivat niitä ja kirjoittivat aiheesta. Yksinkertaisella ja kekseliäällä tavalla Ford löysi tavan yhdistää tuote muotiin ja trendeihin, sekä avata tie tiiviisti seurattuun blogimaailmaan. Tarina jatkui blogeista Fiestan kampanjasivulle, jossa sai varata koeajon ja saada muistoksi tästä samaisen kynsilakkasetin.

Kampanja on edelleen käynnissä, eikä sen tuloksista vielä ole tarkempaa tietoa. Googlaamalla löytää kuitenkin kasan blogiosumia, joten ainakin tempauksen ensimmäinen vaihe on toiminut. Mihin muihin kekseliäisiin markkinointitapoihin olet törmännyt sosiaalisessa mediassa?

Advertisements

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s