Sisältömarkkinointi toimii työnhaussa

rekrytointi

Viime vuoden marraskuusta lähtien olen saanut paitsi viettää laadukasta aikaa lasteni kanssa myös treenata työhakemusten kirjoittamista. Olen mielestäni aina ollut kohtuullisen hyvä hakemusten kirjoittaja ja osannut tiivistää osaamiseni myyvään muotoon. Kilpailutilanne markkinoinnin alan työmarkkinoilla on kuitenkin tällä hetkellä äärimmäisen kova. Liikkeellä on poikkeuksellisen suuri määrä osaavaa työvoimaa sekä asiantuntijuutta, ja yleisessä haussa oleviin tehtäviin tulee kasapäin hakemuksia. Voin kuvitella, että soveltuvimpien hakijoiden löytäminen hakemusten massasta vaatii taitoa ja harjaantunutta silmää.

Huolimatta sinnikkäästä vastaamisesta kiinnostaviin yleisessä haussa oleviin työpaikkailmoituksiin, parhaaksi saavutuksekseni jäi pistesijat haastattelukierrosten jälkeen. Uskon vahvasti verkkoviestinnän ja sisältömarkkinoinnin voimaan, joten päätin laajentaa omaa verkkonäkymistäni. Olin toki toiminut aktiivisesti Twitterissä ja LinkedInissä, mutta tunsin tarvitsevani työkalun, jonka avulla paremmin tuoda esiin osaamistani ja ajatuksiani.

Päätin lanseerata uudelleen blogini, ja samalla sitoutua sen säännölliseen sisällöntuotantoon. Pian ensimmäisen blogikirjoituksen jälkeen sainkin yhteydenoton entiseltä yhteistyökumppaniltani. Hän oli huomannut blogini Facebookin kautta, ja näki yrityksessään tarpeen, jossa osaamiseni olisi hyödyksi. Tapaamisten ja keskustelujen jälkeen alkuperäinen idea jalostui, ja löysimme enemmänkin osa-alueita, joissa voisin tuoda arvoa yrityksen toimintaan.

Työnhakuni on siis tältä erää ohitse, ja aloitan 21.10. T-Media Oy:ssa myyntipäällikkönä ja vastaavana tuottajana. Tartun tehtävään erittäin suurella innolla, sillä tunnen Taloudelliseen tiedotustoimistoon kuuluvan T-Median toimintaa entuudestaan useiden positiivisten asiakaskokemusten kautta. Minulla pitkä kokemus koulutusmarkkinoinnista ja korkeakoulun vetovoiman kehittämisestä, missä T-Median ja TAT:n osaaminen on ollut hyödyksi. T-Medialla on vahva osaaminen yrityksen maineen johtamisesta ja sidosryhmäviestinnästä. Olemme yhtä mieltä siitä, että yrityksen menestys kumpuaa maineesta sekä sidosryhmien (myös muiden kuin asiakkaiden) asenteista, odotuksista ja niiden lunastamisesta. Vaikuttaminen näihin oikealla toiminnalla edellyttää nykytilanteen ja sidosryhmien hyvää tuntemusta, missä tutkimustiedon hyödyntäminen on ensiarvoisen tärkeää. Mainetta ja sidosryhmäkokemusta luovat osaavat ja motivoituneet työntekijät, joita samat asiat vetävät puoleensa. T-Media tarjoaakin myös oikeat mediat vetovoimaisen työantajakuvan rakentamiseen tulevaisuuden ammattilaisten keskuudessa. Tämä ei ollut myyntipuhe, vaikka toivonkin, että monien vanhojen ja uusien kollegojen kanssa tapaammekin pian näiden asioiden merkeissä 🙂

Blogini yksi etappi on nyt siis saavutettu. En kuitenkaan aio laittaa lappua luukulle. Sisällön tuotantovauhdista joudun varmasti tinkimään, mutta haluan säilyttää tämänkin kanavan mahdollisuutena prosessoida ajatuksiani ja keskustella ajankohtaisista ilmiöistä. Äskeisestä lyhyestä työnantajani esittelystä huolimatta jatkan kirjoittamista omana itsenäni, niin pitkälti kuin se vain on mahdollista.

En voi liikaa korostaa verkkonäkymisen ja aktiivisuuden merkitystä työnhaussa. Vaikka kaikki yritykset eivät olekaan vielä omaksuneet sosiaalisen median hyödyntämistä rekrytointikanavana, voi verkkosisältöihin ainakin viitata perinteisessä hakukirjeessä ja CV:ssä. Verkkonäkyvyyden rakentaminen luonnollisesti kasvattaa jo valmiiksi suurta työnhaun työmäärää, mutta auttaa rekrytoijaa löytämään sinut helpommin sekä saamaan sinusta paremman käsityksen. Toivotan kaikille työpaikkaa metsästäville tsemppiä työnhakuun, se oikea tulee kohdalle ennemmin tai myöhemmin!

Advertisements

6 kommenttia artikkeliin ”Sisältömarkkinointi toimii työnhaussa

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s